Click Sini

Friday, November 11, 2011

Mashed Potato Versi Mama Qaid

Assalam

Hari ini takde modal nak cerita so cerita pasal resepi untuk si manja sayang. Paling mudah dan paling digemari Qaid. Kalau bagi dia mamam mashed potato ni sekali serving 3 biji jugak la. Sebab sedap kot rasanya.

Ramai dah tahu kot cara nak buat mashed potato ala KFC ni tapi tak kira nak share jugak. Ini versi Mama Qaid punye. Setengah jam dah bole siap untuk dihidang.

Cara Mama Qaid camni yer puan puan.

- 3 Biji kentang kupas potong dadu
- Kiub Pati Ayam Norr-sikit jer buat rasa-rasa ayam dan bau ayam. Kita masuk secubit je kot
- Semua ni rebus dalam 20 minit camtu @ sampai kentang lembut yerr
- Dah Siap tos sikit pastu blend jer. Kalau rajin lecek guna sudu.

Dah siap dan sangat senang kan. Untuk gravy dia pulak resipi seperti berikut
*


*


*


*

Qaid budak kecik mana bole makan gravy macam KFC tu. Gravy dia air rebusan kentang tu tadi la. Buh sikit atas tu biar dia cair sikit. Kalau nak resepi mashed potato yang sedap & gravy yang ala-ala kfc tu bole refer sini. Yang atas ni resepi untuk budak bawah umor tapi sedap jugak.



**Bole la mencuba ye puan puan**

2 comments:

♥ Elin ♥ said...

Amani mmg peminat setia nih.habis!.licin@

seronok kan buatkan untuk anak nih.

Luv like this.... said...

memeng feberet dorang ni..kekadang kt pon layan jugakss