Click Sini

Friday, November 11, 2011

Teladan

Assalam

Kisah copy paste dari FB



Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahuk
an ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".

SHARE KANLAH INI DI WALL (DINDING) ANDA UNTUK MENUNJUKKAN BAHAWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK!


**Kisah aku pulak kalau marah anak sebab hal2 macam ni memang tak berbaloi la. aku balik yang kena marah dengan suami.Anka kecik tu mana la tau barang tu mahal ke murah, barang tu bahaya ke tak pakai kat mana and tec. Kita la seharusnya yang pandai simpan tempat yang anak kecik tak tau**

3 comments:

♥ Elin ♥ said...

budak kecik mana tau apa kan.

yg emaknya pun mcm x waras nak bantai anak mcm tuh kan.

Luv like this.... said...

tu la..kt la y kena pndai handle..akal dorang bukn mcm akal org dewasa tahu menilai..org dewasa pon kekadang ade silap

ladysara84 said...

alah..ciannya anak tu..emaknya bukn pukul sebab nak ajar anak..tp pukul ikut nafsu..lipstik bole beli lg..nyawa anak mane leh beli dah kan...