Click Sini

Friday, October 7, 2011

Ke Darul Syiffa

Assalam

Kunjungan pertama kali ke Darul Syiffa adalah pada sabtu lepas..Hurmm bagi yang tak tahu Darul Syiffa tu ape (ade ke yang tak tahu) meh sini saya bagitau..hehe!! Lokasi y kitaorang pergi Bukit Kapar Meru.Banyak jugak cawangan dorang ada. Rasenya K.Selangor, Telok Panglima Garang pon ada. Ada hari-hari tertentu jugak rasenya.

Darul Syiffa adalah Pusat Rawatan Islam. Selalu nye orang yang berkunjung ke Darul Syiffa untuk mendapatkan rawatan secara islamik. Para pengamal perubatan mengunakan ayat suci Al-Quran dalam proses perubatan. Majoriti yang ke sana selalu nye datang sebab penyakit gangguan mahluk lain.

Sebenarnya en suami nak cube la kaedah rawatan ni lepas berulang ke hospital tapi Doc detect gaout. Bile Makan ubat berminggu-mingu tak sembuh. Selalunye kalau gaout (memang ada gout pon) makan ubat atau ambil injection sehari dua dah pulih la. Mula-mula sengal kaki kiri pastu pndah kaki kanan. La ni pindah naik kat tangan kanan pastu sekarang tengah sakit tangan kiri.

Berubat kat sana bayaran seikhlas hati cuma kena bayar duit air mineral rm 2.00 je. So far masih tak ada tanda-tanda sembuh lagi. Ustaz tu bagi air suruh minum dan buat mandi. Uztaz tu pon tak ada cakap apa-apa cuma kita usaha la. Ada jalan kita cuba. Aku pon tak bole la nak cakap dia kena buatan orang ke ape kan. Tu dah kira menuduh pulak kan?

**Hurmmm...tak tahu la nak cakap. ALLAH maha mengetahui segalanye kan**


2 comments:

MyRule said...

My boss pun ader gout..x leh salah makan.. Kalau salah makan jek memang bengkak balik la kaki dia.. :P

X perla..yang penting ader ikhtiar untuk berubat kan..semoga cepat sembuh :P

Luv like this.... said...

kt usha je la kan.mne tahu berhasil kan..thanks ye darling