Click Sini

Friday, October 7, 2011

Suami Saya Perokok Tegar

Assalam

Suami anda bagaimana pula?Walaupon sebenarnye dia bukan la tegar sangat tapi aku klasifikasikan jugak sebagai tegar.

Pernah masa bercintan cintun dulu sound dekat en husband suruh stop merokok tapi dia sound kita balik. Benda lain bole suruh ubah tapi bab rokok ni payah sikit.. ok fine!!Yang berpenyakit tu diri awak walaupon sebenarnya kita yang menghidu asap rokok lebih berpeluang untuk mendapat penyakit dari perokok.

Kalau dekat rumah memang takde makna la dia hisap depan Qaid, dalam bilik beradu kami. Tak ada peluang la. Selalu dia hisap dekat luar rumah atau dalam toilet...errkk. Bukan kejam tapi tu tanda kami protes dia merokok.

Tapi ada waktu aku bagi dia green light untuk merokok. Bila long distance drive aku terpaksa izinkan. Bahaya weh..kiri kanan kereta sebab ngantuk. Walaupon aku nampak macam lalang tapi untuk keselamatan aku terpaksa jugak.




Aku ada plan nak hadiahkan husband lozenges Niquitin ni masa besday dia nanti. Yang aku baca dia ada dalam bentuk lozenges dan jugak patch. Aku pilih lozenges kot. Sekotak ada 48 biji dan harga RM 52.80 untuk y 2mg walaupon agak mahal (sebiji rm 1.10, sehari kena makan mungkin lebih dari 10 biji) tapi kalau dah sampai seorang isteri bagi hadiah macam tue dekat suami takan la tak faham2 lagi kot. Umum pon tahu kan bahaya merokok tu dan orang sekeliling dia jugak.

**Aku selalu ajar kat Qaid sign' jangan merokok' yang macam dekat dalam TV tue. Dengan harapan papa dia tau la anak dia pon tak suke dia merokok**


5 comments:

afni+hafiz=dani said...

sama la dgn hafiz. kuat gile isap rokok.

nnt kalo hubby u berjaya guna niquitin ni share2 la eh?nak tau gak apa jadi..

fana said...

wish pd husband u, gut luck

Luv like this.... said...

afni-i will dear..besday dia lame lagi!!kih kih kih

farhanna-thanks dear :)

nanonano said...

hr tu na pernah dah g cari mende ni,
sbb ms tu suami sdiri nk stop tp susah
so nk try kaedah ni
mslhnye 1 kuantan cari stok mende ni xde,semua farmasi bg jawapan yg sama,
derang sdiri ckp, felik,
hr2 ade dlm iklan
tp derang order asik xde stok,
apekah???

Luv like this.... said...

lorr..yeke!!budget senang je nak crik mnde tu.upenya payah yer!!ok la ptg ni nak start pusing crik