Click Sini

Wednesday, November 4, 2009

Hurrrmmmm.....

Salam...
Aku ada kisah sedih untuk tatapan bersama.Aku cuba meletakan situasi diri aku sendri dalam kisah tersebut.Kisah y selalu aku dengar tapi kali ni terjadi pada kaum keluarga ku sendri.walaupun saudara jauh tp aku juga terasa hibanya
persiapan kahwin-90% siap...tunggu masa nak kahwin jek
tarikh sudah ditetapkan.satu kampung dah tau ank si peah ni kahwin bulan 12
kedua belah pihak sudah saling mengenali....
Borang borang kahwin sudah siap diambil dan di isi
Ujian HIV-KANTOI..which is means + HIV (si pengantin lelaki)
Apa lagi kudrat y ada.Nasi sudah menjadi bubur.Aku cume bole bersangka baik sahaja.Sejarahnya hanya dia y tau.Belah perempuan dah nak batalkan perkahwinan.Tapi mungkin kerana cinta dan sayang si pengantin perempuan ni mintak tangguh dulu..(Hantaran 8k,kalu putuskn kena bayar double kan??)bukan sebab duit y pastinya...
Keduanya2 sedang mencari kekuatan diri sekarang.Muhasabah diri masing-masing atas dugaan y datang.Si lelaki pon dengarnya sudah membawa diri ke Mekah.Berilah mereka sedikit waktu untuk membuat keputusan y terbaik.kami hanya mampu berserah dan mendoakan y terbaik untuk mereka.Semoga Allah memberikan mereka petunjuk
**1st time dengar citer ni aku sebak...motif??sedih la weiiii.cube klu aku y duduk kat tempat dia.nak putus mesti la sayang, nak teruskan berhadapan masalah lain plak nt.risiko besar menanti.Y pasti ape y jadi sume ketentuaNYA.**

12 comments:

fikaryna79 said...

mmg sedih..n terkejut.( bygkan kalau kita jd belah prmpn..)apa la perasan skrg? hampa..kecewa atau pasrah? mgkn ada penjelasan di sebalik semua ni..setiap yg berlaku ada hikmahnya..pk + mmg sng..tp sejauh maner kita boleh terima kalau jd kat dr sendr? nauzubillah..

p/s ; nsb hiv tst dh lps .. alhamdulillah..

-yani- said...

hmm...
hope yg terbaik untuk mereka
baca yg awk tulis ni pun buat sy jd sebak

Luv like this.... said...

fikaryna79-

berat mata memandang berat lagi bahu y memikul.klu sy pon agaknya x ckup kuat nak handle situasi ni.semoga Allah melorongkn jalan y terbaik untuk mereka.Allah tahu yang terbaik untuk kita.

Luv like this.... said...

yani-

Tu la..sy siap dah meleleh2 lg air mata.lagi2 bile byangkn sy kt tempt dia.cmne penerimaan keluarga dn org sekeliling kita...x tebayang dek otak ni

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

sape 2 aganya? sian nyer dierrr... sapee..... sabar lah yeee... fara ko dah buat HIV test ke? bob? senang2 dtglah umahhh.. lame x borakkk2...

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

ye ke fara.... sedare ke? yg nak kwin blan 12 tu ke? sian nyer dia...

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

ye kee.... sian nyerr dierr

Luv like this.... said...

byk bonar lak ko comment mek na oii..bkn sedara aku y kat cni.sedara jauh skit tp aku knal dia.tu y sian sgt kat dia.klu tgk muke tunang dia sejuk je ati taw..aku lum wat,bob da wat dah.t free2 la aku dtg gosipp..:)

faRhaNa said...

ciannye..ape lah perasaan pengantin pompuan tuh kan??malu, marah, sayang..sume ade kan..doakan Y terbaek tuk sepupu itew..

Luv like this.... said...

Farhana (name same lak)

tu la kan...kt doakn y terbaik untuk mereka.semoga dia mendapat hidayah semasa di Mekah..amin

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

weiiii.. suke hati akulah nak komen banyak mane!!!! tunggulah komen aku yg seterusnya..hahaha... apai kol aku 2 hari lepass.. dia ada kol ko tak...???

suray4 said...

beb, how he get the HIV??
drug addict ke??
but, it's jodoh la..sume kuasa allah