Click Sini

Friday, July 17, 2009

Begini kesudahanya......

Semalam bercuti menguruskn hal2x mak dan aku sempat gak ambil borang HIV Test.Sgt sedey sbnarnya smlm sb menguruskn hal2 penceraian mak dgn abah!Mak apply taqliq..sape y x sedey kn bile keluarga y dah bersama selama 26 thun akhirnya jd cmni..

Yerr..sepanjang perjalanan memang aku nmpk cool p sbnarnya tuhan je y tau perasaan aku.x pena aku rase hampa camtu.jodoh dan pertemuan di tangan Allah...aku redha!kalu itu dah jln terbaik untuk mereka..kami anak2 hnya menurut.

3 thun y lepas abah kuar umah smpai la ari ni sekali pon aku x pena dah jmpe dia..sihat ke dia?mkn ke dia?aku lgsung x ambil tau..sb ego aku lagsung x mau crik abah!x mau try lgsung untuk memulihkn keadaan keluarga aku??jahat kn aku....sume sb aku marah ngn abah!aku kecewa ngn abh!kahwin pon aku rela guna wali hakim sb aku mara ngn abah...aku sndri pon x tau abah kt mane.

lately ni aku kerap gak t'igt psl abah..bile t'igat mule la nk bash je mate ni..tgok la N3 ni pon berjam2 aku tulis..mate berair jek..dah puas dah nangis.aku x mau lg nagis..ckup2 la..Allah dah tentukn jodoh mereka takat tu je...kalu dia tau y dia dah ade cucu mesti dia gembirakn!mesti dia bangga ngn ebab sebab ebab dpt Uitm...bnyak y dia terlepas sb sibuk kn hal2 duniawi.ape y dia crik dlm hidup dia pon aku x tau..aku cume berharap dia kembali ke pangkal jalan

**Abah...
walau bnyak mna dosa abah kat kakak,kakak x pena simpan dlm hati.walau ape pn y abah dah pena buat kat kluarga kita,kakak tetap ampunkn dosa abah sb abah jugak la kami bernafas di bumi ni,abah jugak y besarkn ktorng.ktorng xpena lupe..walau jahat mne sekali pon,walau buruk mane pon, abah tetap abah kitorng dunia akhirat...x bole taip daa..hujan makin lebat.sblum org nmpak bek aku stop dulu**

7 comments:

Amy-Wan said...

juz an advice from me..seelok2nya cari abah sampai dapat..jgn guna wali hakim andai abah masih hidup..takot nanti dipersoalkan sah ke x nikah itu menggunakan wali hakim sedangkan wali sebanar masih hidup n x diberitahu..*sebab ada kes anak dh 5 6..ttbe jabatan agama kata nikah nye x sah sebab wali sebenar masih hidup n x diberitahu masa anak die nak nikah* nauzubillah..paling selamat..rujuk pakar di jabatan agama ye... =))

anyway..amy doakan semoga segalanye berjalan lancar dalam hidup kamu...pasal dosa abah pada anak2..jangan di pikir dah la..sebab ibubapa x pernah berdosa pada anak2..hanya anak2 yang mempunyai dosa pada ibubapa.. *setahu saya la* hehehe..sori kalau salah..

*ayah saye sudah tiada di muka bumi ini..selalu menangis bile terkenang die* rinduuu... =(

» NAJA « said...

Sedih la baca entry awak pagi2 jumaat ni..

Be strong ok

nadeera said...

sedihnyer dengar citer awak..saya harap awak tabah k..

Luv like this.... said...

Dear All...

N3 sy kali ni bkn untuk meraih simpati apetah lg membuka pekung di dada.sy cume suarakan kekesalan y terbuku di hati...

bkn x pena try untuk carik tp msih xde jodoh untuk jumpe..harus kemana lg mencari..harap sblom sy apply wali hakim dpt la jumpe dia...insyallah!

~ Hariza ~ said...

sori to hear..
berat bahu memandang, berat lg bahi yg memikul..

but i know..u're strong people..dan farah mampu bg kekuatan pd mak farah..

keem...... kisah liku-liku kehidupan said...

sabar jer la...
kesabar ni mmg kene ada bila tuhan kasi ujian pada kita..
jangan tensen2 yer...

dibiuscinta said...

sbenanye mak awak kuat.. sebab biarkan 3 tahun masa berlalu tanpa suami..sebab jaga anak2 seorang diri..sebab terlalu beri masa utk abah awak..tapi mungkin sudah tertulis jodoh mereka sampai di situ..harap abah awak kembali jenguk anak2..dia pasti akan rasa sgt rugi biarkan harta berharga (anak2) dia mcm tu je.